Polskie Stowarzyszenie Czterokołowców - ATV Polska - Forum - Zobacz temat - Dlaczego tak mało Banshee w Polsce?
Reklama1
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy Obecny czas: 24.10.2024 07:19



Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Dlaczego tak mało Banshee w Polsce? 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.11.2004 21:19
Posty: 178
Miejscowość: Luboń k.Poznania
Quad: TRX450R 05'
PostWysłany: 29.10.2005 15:55 
Dlaczego tak mało Banshee w Polsce?
Mam do Was pytanko. Dlaczego tak mało osób w Polsce jezdzi na Banshee ?? Wszyscy zachwalają ze jest super quadem, wygrywa PDV itd... to dlaczego wszyscy kupują 4sówy ?! Zdecydowana większosc to Yamaha yzf... przyzwyczajenie czy strach przed wybiciem się z tłumu ?!

_________________
-=No Pain... No Gain=-


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika
Zbanowany

Rejestracja: 15.05.2005 11:28
Posty: 73
Miejscowość: ze wsi
Quad: LONG-CZANG
PostWysłany: 29.10.2005 16:19 
bo to 2-sow trzeba robic mieszanki- a jak wiadomo kazdy lubi zalac i jechac dalej, banshe więcej pali jak by się tak patrzec....

_________________
moje fotki:
http://www.atvpolska.pl/index.php?s=galpriv&album=27
NOWE!!!!-
http://www.atvpolska.pl/index.php?s=galpriv&zdjecie=757

sąd sądem,a sprawiedliwość musi być po naszej stronie


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14.08.2005 18:51
Posty: 1526
Quad: Polaris Scrambler 500H.O. 4x4 wYYYpas =)
PostWysłany: 29.10.2005 17:01 
silnik Bansheego jest wrażliwszy, trzeba bardziej o niego dbać, jest droższy w utrzymaniu itd.... no i wygoda nie każdy lubi robić mieszanke ;)

_________________
Szerokości i gumowych przeszkód ! :)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20.09.2004 16:22
Posty: 463
PostWysłany: 29.10.2005 19:03 
...w Polsce malo kto(o ile kto kolwiek) ma quada który sluzy tylko do wyscigow, wiekszosc osob startujacych w zawodoach uzywa swojego quada "na codzien" a 4 takty sa praktyczniejsze wiec wiekszosc osob decyduje się wlasnie na nie...
takie moje zdanie 8)

_________________
so, let me get this straight , your atv has 450 ccm, whereas my bottle of Moutain Dew has 2.0 liters? ;)


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06.09.2004 14:17
Posty: 3014
Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
PostWysłany: 29.10.2005 19:05 
Wiesz Paszczak, tak naprawde dlaczego wiekszosc osob woli jeździć 4 suwem? Ponieważ wciąż pokutuje u nas mit motorynek, WueSeK, Jaw, Cezetek i tym podobnych ustrojstw. 2-suwy mało optymistycznie zapisały się w pamięci Polaków, i kojarzone są z czymś co jest nieprzeciętnie awaryjne, ciągle trzeba przy tym grzebać, zupełnie nie ma mocy itd (co właśnie widać w powyższych opiniach). A cytując amerykanów jest to typowy "bullshit", czyli nieprawda, obiegowy mit który nie ma żadnych podstaw w gołych faktach.
Minusy 2 suwa (zarówno te "obiegowe" jak i te realne)
1.Trzeba robić mieszanke - fakt, tylko zrobienie tej mieszanki zajmuje 2 minuty dłużej niż tankowanie 4-suwa z kanistra (a raczej niewielu z nas używa dystrybutorów :P)
2."Drogi w utrzymaniu" - oj widać panowie że nigdy nie robiliście "kapitalki" czterosuwa, w nim macie do wymiany tłok,ew. korbowód, zrobienie szlifu, łańcuch rozrządu, docieranie gniazd zaworowych, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wałek rozrządu - wbrew pozorom, ten niby rzadszy remont 4suwa częstokroć wychodzi drożej niż nawet 3 remonty silnika dwusuwowego (tam tylko tłok i szlif, korbowód wymienia się co 3-4 tłoki).
Dodatkowo, w czterosuwie użytkowanym w warunkach "polowych" dając mu ostro w kość [po wszelkiego rodzaju bagnach, piaskowanich i tym podobnych terenach, normalnych dla quadów], olej należy wymieniać przy częstej jeździe raz na 1-1,5 miesiąca żeby być wszystkiego w stu procentach pewnym - w dwusuwie ten okres jest znacznie, znacznie rzadszy i nawet "olanie" terminu wymiany oleju nie poskutkuje poważnymi konsekwencjami (jak w 4-suwie)
3.Kłopotliwy dwusuw - nic bardziej błędnego, lejesz mieszankę i ognia, nie interesuje cię nic, żaden łańcuch rozrządu, żadne luzy zaworowe - co jakiś czas trzeba sprawdzić tylko świecę, czy się nie "zaoleiła"
4.Dużo pali - to jest niestety prawda, ale 4-suwy o dużych pojemnościach też nie pala najmniej...
Plusy
1.Lekkość - ten sam silnik, o tej samej pojemności 4 suwowy, będzie znacznie cięższy niż analogiczna jednostka 2 suwowa - znacznie cięższy wał, potężna głowica, dodatkowe elementyw w postaci całego rozrządu.
2.Potężna moc - fakt, dostępna jest ona "wyżej" w zakresie obrotów niż w 4suwie...ale też zależy to bardzo od typu silnika 2suwowego. Np. przy pojemności 500, dotknięcie gazu skutkuje spektakularnym 12 o'clockiem już od samego początku krzywej mocy.
Dzisiaj miałem się okazję przejchać Hondą TRX450 na tuningowym wydechu Leo Vince'a (dzięki KRZ!) - powiem szczerze ze...zawiodlem się - spodziewalem się poteznej sily wyrywajacej kierownice z rak, a otrzymalem...hmm - jeśli moge to tak określić, "spokojnego sportowego quada" :D Krzysiek natomiast, "objechał" sobie jedna prostą na moim LT - i zrezygnował, zszedł ze sprzętu z trzęsącymi się rekoma ;)

W USA, 2-suw jest bardzo popularną jednostką napedową - średnio rozkład jest mniej więdzej poł na pół - jeśli chodzi o dwusuwy i 4suwy. Jest to można powiedzieć "ojczyzna" tgo typu sprzętów, i tam nikt, słyszac o 2-suwie nie powie o nim z lekceważeniem...

_________________
Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski :)


 
Profil Gadu-Gadu
ATV Kielce
ATV Kielce
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12.06.2004 22:58
Posty: 1789
Miejscowość: z gór świętokrzyskich :P
Quad: Yamaha Grizzly700 camo
PostWysłany: 29.10.2005 21:54 
aXcid napisał(a):
Dzisiaj miałem się okazję przejchać Hondą TRX450 na tuningowym wydechu Leo Vince'a (dzięki KRZ!) - powiem szczerze ze...zawiodlem się - spodziewalem się poteznej sily wyrywajacej kierownice z rak, a otrzymalem...hmm - jeśli moge to tak określić, "spokojnego sportowego quada" Krzysiek natomiast, "objechał" sobie jedna prostą na moim LT - i zrezygnował, zszedł ze sprzętu z trzęsącymi się rekoma


Piękna i Bestia :D
Rzeczywiście z bestią Axa nie ma co porównywać , jest narowista , trzeba by się przyzwyczaić.
Naciskanie gazu pozostawia niezatarte wrażenie , ale z tymi rękoma , to nie przesadzaj :D


 
Profil WWW
Awatar użytkownika
Zbanowany

Rejestracja: 15.05.2005 11:28
Posty: 73
Miejscowość: ze wsi
Quad: LONG-CZANG
PostWysłany: 29.10.2005 23:26 
i lejesz ten olej! - a własnie ludzie patrzą się na to ze na stacji nie zatankują. Zawsze trza mieć olej w plecaku ;]
i 2-sowy palą więcej!!!

_________________
moje fotki:
http://www.atvpolska.pl/index.php?s=galpriv&album=27
NOWE!!!!-
http://www.atvpolska.pl/index.php?s=galpriv&zdjecie=757

sąd sądem,a sprawiedliwość musi być po naszej stronie


 
Profil
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.04.2005 17:27
Posty: 92
Miejscowość: Jelenia Góra
Quad: Polaris 350L 4x4 Trail Boss
PostWysłany: 30.10.2005 13:36 
Nie zapominajmy, że większość 2-suwów posiada dozowniki oleju i mieszanke robią bez naszej ingerencji... Wystarczy (w moim przypadku) co czwarte tankowanie uzupełnić olej w dozowniku i w droge... Nowoczesne silniki 2-suwowe są bardzo sprawne, mają wiekszą moc od 4-suwowych... ale niestety palą i więcej...


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17.08.2005 12:19
Posty: 622
Miejscowość: Żywiec
Quad: Suzuki Vinson 500 Semi-auto
PostWysłany: 30.10.2005 13:53 
Zgodze się z Axem , nowe silniki 2t szczegolnie o malych pojemnosciach sa o niebo lepsze niz 4t. Przede wszystkim moc, w 4t cos czuc dopiero od 250 w gore, mniejszego nie oplaca się kupowac. Male 4 suwki sa slabe. Dla porownania KTM sx 125 ma 40 koni na dzien dobry. Przecietny 4t o takiej pojemnosci ma jakies 12 km. Fakt 4t mniej pali i ma wieksza kulture pracy, ciagnie z niskich obrotow i o czym nie wspomnieliscie jest bardziej ekologiczny :D Za 2t przemawia natomaist prostota konstrukcji, o czym przekonalem się gdy mialem skuter. Mial on wlasnie nowoczesnego 2t,prostego w obsludze, tuningu i ekspolatacji. Nowe skuterki maja nawet 2t na wtrysku np. Aprilia sr ditech, Gilera Runner pure jet. Moim zdaniem w malych pojemnosciach gdzie liczy się rozmiar, waga i moc 4t nigdy nie dorowna 2t.

_________________
www.ciecina.eu


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01.11.2004 21:19
Posty: 178
Miejscowość: Luboń k.Poznania
Quad: TRX450R 05'
PostWysłany: 30.10.2005 15:23 
Mówicie ze pali duzo... ale jesli ktoś nie jezdzi po 5 godz dziennie... kazdego dnia to tego tak nie odczuje. Baaardzo się zastanawiam nad kupnem tego sprzeta, ale w Polsce dostac taką maszynkę będzie wg. mnie bardzo ciezko. Pozostaje sprowadzic, ale nie moge się przekonac do kupna czegos (za kwote ok 25tys) czego nie widze i nie słysze jak chodzi. ParadoX ?? :D

_________________
-=No Pain... No Gain=-


 
Profil Gadu-Gadu
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09.01.2006 20:23
Posty: 26
Miejscowość: Tczew
Quad: Yamaha banshee
PostWysłany: 09.01.2006 22:00 
No i pozostaje nam jeszcze jedna nie poruszana kwestia. Dźwięk Pojazdu :D
Jak miałem cieniutkiego Warriora z sportowym tłumikiem, który ryczał dostojnie i strzelał ogniem "niezorientowani" piszczeli z zachwytu! :lol: Kiedy przesiadłem się na Banshee to Ci sami "niezorientowani" zapytali: "po jaką cholerę kupiłem sobie coś słabszego" :D :D .

Niektórzy tylko z powodów akustyczno wibracyjnych :D wybierają harleya a nie jakiś cudowny japoński wynalazek do zjadania asfaltu.


 
Profil Gadu-Gadu
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Odpowiedz   [ 11 posty(ów) ] 

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Forum style created by Pink Floyd Ringtones|Modified by Daniel.