Autor |
Wiadomość |
ZDPawelos
Rejestracja: 28.11.2011 18:01 Posty: 115 Miejscowość: Pomorze
Quad: Miał być Can-am, jest Polaris - ot tak sytuacja:)
Poprzednie quady: Can Am 500 XT Camo, Can Am Outlander 650 XT, Kingway 500 Thunder; Eagle 250
|
Wysłany: 02.11.2013 17:56
Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę silnika
Witam koledzy, przerabiał ktoś z Was temat różnych paliw dostępnych na rynku i zachowanie silnika ( uzyskiwanie mocy i wkręcanie na obroty) po zalaniu tej benzyny ?
|
|
|
|
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5039 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 02.11.2013 18:45
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
to samo co 95
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|
ZDPawelos
Rejestracja: 28.11.2011 18:01 Posty: 115 Miejscowość: Pomorze
Quad: Miał być Can-am, jest Polaris - ot tak sytuacja:)
Poprzednie quady: Can Am 500 XT Camo, Can Am Outlander 650 XT, Kingway 500 Thunder; Eagle 250
|
Wysłany: 02.11.2013 19:12
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
W samochodzie różnica jest wyczuwalna, czy oby na pewno Palestyna ?
|
|
|
|
palestyna
Rejestracja: 06.11.2006 23:45 Posty: 5039 Miejscowość: Dolny Śląsk
Quad: RMX 008 MA-NAC
Poprzednie quady: re-RMX
|
Wysłany: 02.11.2013 19:58
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
ja w samochodzie te nie widzę różnicy
_________________ Quad turysta i drapreżyser http://youtube.com/puniek71 Najlepsze rolki w sieci http://www.youtube.com/watch?v=nku7zOpGIU0 Teoretycznie TAK praktycznie NIE wszystko zależy od interpretacji
|
|
|
|
rogero
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Rejestracja: 02.02.2013 22:10 Posty: 503
Quad: Can-am czarny
Poprzednie quady: Can-am
|
Wysłany: 06.12.2013 15:52
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
ZDPawelos napisał(a): Witam koledzy, przerabiał ktoś z Was temat różnych paliw dostępnych na rynku i zachowanie silnika ( uzyskiwanie mocy i wkręcanie na obroty) po zalaniu tej benzyny ? Musisz pamiętać o tym iż w Stanach większość paliw to 88-92 oktany , wiele aut sprowadzonych ma info iż E95 .Możesz stosować bardziej suche paliwa ,ale z czasem może się okazać iż silnik jest bardziej zużyty . Pamiętaj , że nie zawsze więcej oktanów oznacza lepiej dla Twojego silnika.
|
|
|
|
VEEGO
Rejestracja: 06.09.2013 00:08 Posty: 286 Miejscowość: Gdańsk
Imię: Emil
Quad: Outlander LTD 1000
Poprzednie quady: CF Moto x8
|
Wysłany: 06.12.2013 17:39
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
Kiedyś miałem Renault Traffic i w nim silnik bardzo mocno reagował na różnicę w paliwach, szarpanie biegów nierówna praca, najlepiej jeździł na BP a najgorzej na Shellu w VWT4 tak mocno nie czuć ale też czuć że Shell jest badziewiaski. No i to była ropa. Mój brat w skodzie octavii jeździ na benzynie i cały czas tankował na shellu bo miał karte paliwową ale zrezygnował i auto mówi że jeździ lepiej.
W quadziochu jeszcze się nie wypowiem bo tankowałem dopiero kilka razy
|
|
|
|
COBYR
Rejestracja: 01.09.2008 21:25 Posty: 1832
Quad: Od 1997 ROKU - Już poza mną ......
Poprzednie quady: Cieszą innych .....
|
Wysłany: 06.12.2013 18:29
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
Niby 100 oktan ale PN przewiduje od - do takie widełki jak w alkoholu np. piwo może mieć między 4,3 a 4,8 a na etykiecie jest 4,5%
_________________ zaraziłem się quadami w 1997 roku, wyleczyłem się w 2014 roku
Kiedyś trzeba dorosnąć !
|
|
|
|
Melody
Rejestracja: 21.06.2011 19:33 Posty: 809 Miejscowość: Małopolska
Quad: Can Am Maverick XRS
Poprzednie quady: Polaris Hawkeye 4x4 300cc, Can Am XMR, XT-P 1000
|
Wysłany: 06.12.2013 18:42
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
|
|
|
|
barabasz
Rejestracja: 02.04.2011 09:46 Posty: 536
Quad: AC 500
|
Wysłany: 06.12.2013 19:40
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
rogero napisał(a): ZDPawelos napisał(a): Witam koledzy, przerabiał ktoś z Was temat różnych paliw dostępnych na rynku i zachowanie silnika ( uzyskiwanie mocy i wkręcanie na obroty) po zalaniu tej benzyny ? Musisz pamiętać o tym iż w Stanach większość paliw to 88-92 oktany , wiele aut sprowadzonych ma info iż E95 .Możesz stosować bardziej suche paliwa ,ale z czasem może się okazać iż silnik jest bardziej zużyty . Pamiętaj , że nie zawsze więcej oktanów oznacza lepiej dla Twojego silnika. Widziałem kiedyś program w którym mądry gość tłumaczył iż w USA w inny sposób liczą oktany niż w Europie,i wychodzi tak że ichniejsze 88 oktanów to jest europejskie 95 oktanów,tak że bez stresu. Od jakichś 15lat tankuję tylko na Orlenie,stąd mam doskonałe porównanie do innych stacji na które kilka razy w roku jednak muszę zaglądnąć. Przez te 15 lat ani razu nie było wtopy z paliwem orlenowskim,w przeciwieństwie do raptem kilku tankowań gdzie indziej-tu co drugi raz niespodzianka. Pozdrawiam wszystkich jadących 10km extra żeby zatankować chrzczone paliwo ale 10gr taniej Z tym że jak cały czas jeździ się na mieszance woda + paliwo,to różnicy pewnie nie czuć,passat w tedeku wszys tko łyknie
_________________ Ludzie tracą zdrowie żeby zarabiać pieniądze,a potem tracą pieniądze żeby odzyskać zdrowie...
|
|
|
|
Sanol
Free Mod
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
|
Wysłany: 06.12.2013 19:58
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
barabasz napisał(a): Widziałem kiedyś program w którym mądry gość tłumaczył iż w USA w inny sposób liczą oktany niż w Europie,i wychodzi tak że ichniejsze 88 oktanów to jest europejskie 95 oktanów,tak że bez stresu. poka poka oktan u nas to metryczny a u nich calowy (w sumie to na odwrót powinno być jak już ) -- dodano 06.12.2013 19:58 --btw ile u nas w Najjaśniejszej jest dostawców paliw... taka zagwozdka
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY
Fotosy
Ostatnio zmieniony przez Sanol, 06.12.2013 19:58, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Dinar
Rejestracja: 24.08.2013 22:30 Posty: 379 Miejscowość: Polanica Zdr/Szczytna
Imię: Mirek
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: był Grizli 700
|
Wysłany: 06.12.2013 20:14
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
Tak właśnie jest - dodam że wszystkie stacje zaopatrują się w polskich rafineriach,chyba nikt nie myśli że mu Statoil z Norwegi paliwo sprowadza albo BP z Angli itd.
|
|
|
|
barabasz
Rejestracja: 02.04.2011 09:46 Posty: 536
Quad: AC 500
|
Wysłany: 06.12.2013 21:07
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
Tak się nie-szczęśliwie składa że mamy mistrzostwo świata i puchar na stałe w szwindlach,przekrętach i innych machlojkach. Dzień bez afery przynajmniej od wojewody w górę , to święto. Reszta w dół też nie lepsza. Paliwo może być ciągnięte nawet bezpośrednio z Wenezueli a od momentu przekroczenia granicy PL jest 100 możliwości i sto osób żeby do tego żeby p.Kowalskiego oszwabić. Począwszy od rafinerii a skończywszy na stacji benzynowej,czy nawet kierowcy TiRa-którzy jak się kiedyś dowiedziałem też potrafią sprzedać oszukane paliwo-da się. Wystarczy wyjechać tedekiem za zachodnią granicę a od razu się właściciel przekona że z tamtejszych stacji inaczej auto jedzie. I nie trzeba żadnych kretyńskich nazw paliw-wystarczy sprowadzić transport paliwa z Niemiec,już będzie Super Full Power. I coś dla tych którzy chcą się zorientować w temacie liczby oktanowej USA a Europa; W Stanach Zjednoczonych/Kanadzie obowiązuje norma wyznaczania liczby oktanowej MON (Motor Octane Number), natomiast w Europie jest to norma RON (Research Octane Number). Przy wyznaczaniu liczby oktanowej metodą MON stwarza się warunki podobne do tych, jakie istnieją w trakcyjnych silnikach, a więc cięższe, niż przy wyznaczaniu LO metodą RON. Tym samym benzyna LO 95 (RON) to ta sama benzyna, co LO 87 (MON)
_________________ Ludzie tracą zdrowie żeby zarabiać pieniądze,a potem tracą pieniądze żeby odzyskać zdrowie...
|
|
|
|
rafał_k
Rejestracja: 03.01.2006 22:11 Posty: 1144 Miejscowość: Pinczyn
Quad: OUTLADER XTP 1000 Honda Rincon
Poprzednie quady: ATV 250 , Kymco MXU 500 , Kawasaki BF 750i , Kymco MXU 150 , Honda Rincon , Outlander XT 800R Wild Cat 1000
|
Wysłany: 07.12.2013 00:47
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
Wlewałem 98 i 95 do bomby na przemian i latając na szybkich szutrach , nigdy nie poczułem różnicy .
_________________ https://picasaweb.google.com/ELPOL.RAF
|
|
|
|
ZDPawelos
Rejestracja: 28.11.2011 18:01 Posty: 115 Miejscowość: Pomorze
Quad: Miał być Can-am, jest Polaris - ot tak sytuacja:)
Poprzednie quady: Can Am 500 XT Camo, Can Am Outlander 650 XT, Kingway 500 Thunder; Eagle 250
|
Wysłany: 19.12.2013 20:30
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
Nie wiem czy zauważyliście, ale w temacie jest różnica między 95,98 a 100 oktanów jakie oferuje na dzień dzisiejszy w Polsce tylko Shell. Osobiście przetestowałem tą wersję Shell Nitro Plus i jest wyraźna różnica w silniku diesla. Dokładnie zatankowałem cały zbiornik do mojej Insigni 2.0 CDTI i jest wyczuwalna spora różnica w przyśpieszaniu i prędkości maksymalnej. Czyli coś w tym musi być...
|
|
|
|
rogero
Q.T.B. Quad Team Bydgoszcz
Rejestracja: 02.02.2013 22:10 Posty: 503
Quad: Can-am czarny
Poprzednie quady: Can-am
|
Wysłany: 22.12.2013 23:24
Re: Wpływ paliwa Shell Vpower Racing100 oktanów na pracę sil
Pamiętaj o jednym paliwa z większą ilością oktanów z czasem mogą być zbyt suche do silnika , jedni odczuwają różnicę inni wcale . Nie wiadomo co by tu napisać jakie przedstawić argumenty znajdą się zwolennicy i przeciwnicy. Tankuj przez ok miesiąc jedno paliwo, w kolejnym zmień sam zobaczysz czy warto używać paliw z większą ilością oktanów. Nie zapominaj o tym ,że silnik quada pracuje na wysokich obrotach i czy on przyspieszy o pół sekundy szybciej czy wolniej niczego to nie zmieni.
|
|
|
|