Autor |
Wiadomość |
Sanol
Free Mod
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
|
Wysłany: 19.05.2008 07:07
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY
Fotosy
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 19.05.2008 09:16
Czyli rozbieżność w przedziale 3-6 mm. I jest git
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Sanol
Free Mod
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
|
Wysłany: 19.05.2008 17:35
aXcid napisał(a): Czyli rozbieżność w przedziale 3-6 mm. I jest git
No tak to wiemy że ma być dla Sportsman'a ale akurat tego typu quad ma zawieszenie przednie całkiem inne niż większość a nawet cała reszta quadów a konkretnie ma kolumny McPerschon'a może to jest jakiś właśnie ewenement w ustawianiu zbieżności tylko dla tego typu rozwiązania a w całej reszcie ma być inaczej
Może ma ktoś jeszcze jakieś przykłady z serwisówek itp. które wyprowadzą temat na prostą bo jak na razie nadaję się do pocięcia na kawałki i do umieszczenia w osobnych działach, bo jeszcze ktoś sobie zrobi krzywdę jak źle poczyta.....
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY
Fotosy
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 19.05.2008 18:11
Sanol napisał(a): Może ma ktoś jeszcze jakieś przykłady z serwisówek itp. które wyprowadzą temat na prostą bo jak na razie nadaję się do pocięcia na kawałki i do umieszczenia w osobnych działach, bo jeszcze ktoś sobie zrobi krzywdę jak źle poczyta.....
Dlatego należy czytać dobrze Jak ktoś czegoś nie jest pewien, to po prostu pyta. Co do Polarisa - wygląda na to że nie tylko w Sportsmanie jest rozbieżność 3-6 mm, w reszcie modeli (przynajmniej z przedziału 1998-2006 i o pojemnościach 250 cc - 800 cc) jest tak samo.
Poza tym rozbieżność zdarza się w Hondzie (Foreman, Rubicon, Rincon) - tu przyznam że nie mam zielonego pojęcia dlaczego, bo konstrukcja zawieszenia jest dokładnie taka sama jak w innych sprzetach Japońskich. Z doświadczenia wiem że ustawienie tam INACZEJ niż zaleca producent (czyli zbieżnie lub na 0) znacznie poprawia komfort jazdy, zwłaszcza na szerszych/cięższych/bardziej agresywnych oponach.
Ogólnie - już to poprawiam.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Sanol
Free Mod
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
|
Wysłany: 19.05.2008 18:35
Nasuwa mi się kolejne pytanie czy aby ustawiając sobie zbieżność na minus nie robimy sobie kuku typu: lepiej nam się skręca na postoju (trochę dziwne odczucie) kolejne to że łatwiej nam się skręca podczas jazdy to już bardziej prawdopodobne ale czy to jest właściwe bo zamiast zabierać grunt i się w niego wgryzać bokami aby łatwiej dało nam się wyjechać z kolein czy tam utrzymać stabilność w rowach, małych potokach itp. nie popełniamy błędu z takim ustawianiem ??
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY
Fotosy
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 19.05.2008 18:55
Sanol, Ty nie zmieniasz karosażu kół, tylko zbieżność. Ich przyczepność do podłoza jest dokładnie taka sama, nic się nie zmienia.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Sanol
Free Mod
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
|
Wysłany: 19.05.2008 19:26
To mnie połamałeś aX bo w/g mnie zmienia się dużo
podaje przykład:
jadę rowem, strumykiem, itp. moje koła pracują tylko zewnętrznymi częściami opon i ja mam je ustawione do wewnątrz to wpadam w rów i kłopot
jak mam ustawione na zewnątrz to mam kontrolę nad tym co robię i jestem w stanie kontrolować to co robię
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY
Fotosy
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 19.05.2008 19:34
Za to jak jedziesz nieco szybciej po prostej, to w sprzęcie który powinien być zbieżny a jest rozbieżny mocujesz się z kierownicą i całość jeździ "na boki". Bardzo łatwo można stracić kontrolę nad kierownicą.
To co opisujesz to sytuacja ekstremalna, a w takich żadne fabryczne ustawienia nie zdają rezultatu. Ogólnie, ustawienie tak czy tak nie uszkodzi w żaden sposób sprzętu. Dużo zależy od przyzwyczajenia kierowcy - Amerykanie od lat modyfikują tak jak jest im to potrzebne
ATVmagonline.com napisał(a): "The first thing we adjusted were the tie-rods. Bombardier execs at the test told us the DS comes from the factory with the front tires set at a slight toe-out or at neutral, but never toe-in. Our racer-riders were accustomed to quads with a toe-in setting to the front wheels."
Tłumaczenie:
Pierwszą rzeczą którą wyregulowaliśmy były drążki kierownicze. Przedstawiciele Bombardiera, w trakcie testu poinformowali nas iż DS650 wychodzi z fabryki z przednimi kołami ustawionymi rozbieżnie lub na zero, nigdy zaś zbieżnie. Nasi testerzy nie byli przyzwyczajeni do takiego ustawienia, od zawsze jeździli na przednich kołach ustawionych zbieżnie.
Cytat z ATV Magazine
Pełny artykuł dostepny tutaj:
http://www.atvmagonline.com/output.cfm?ID=33571
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
Ostatnio zmieniony przez aXcid, 20.05.2008 10:34, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Sanol
Free Mod
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
|
Wysłany: 20.05.2008 07:52
aXcid napisał(a): Za to jak jedziesz nieco szybciej po prostej, to w sprzęcie który powinien być zbieżny a jest rozbieżny
prosta sprawą jest to że jak ktoś zmieni sobie ustawienie na całkiem odwrotne to mu ciężko będzie utrzymać się na prostej
miejmy nadzieje że teraz po poprawkach nikt takiego błędu nie popełni
pozdrawiam
p.s.
co do tego artykułu to niestety moja angielszczyzna jest dość kiepska ale z tego co zrozumiałem to rozchodzi się tam o quady typu śmigacze skakacze a na takich to nawet nie jeździłem więc siedzę już cicho.
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY
Fotosy
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 20.05.2008 10:35
Już poprawiłem i wstawiłem tłumaczenie - sorry, powinienem zrobić to od razu, czasami się zapominam, zwłaszcza jak mam dużo do przeczytania/napisania
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
Sanol
Free Mod
Rejestracja: 15.11.2006 22:06 Posty: 5363 Miejscowość: Kraków
Quad: LAND ROVER
Poprzednie quady: Liszaj 4x4 Sralis 700 KingKupa 750
|
Wysłany: 29.05.2008 19:44
ten rysunek powinien Wam ułatwić sprawę z ustawianiem zbieżności w quadach przeprawowych
powodzenia
_________________ Facebook ATV Polska - codziennie nowe ciekawostki dla miłośników quadów
ATV-IRBIS-SQUAD//DZIKIE WYPRAWY
Fotosy
|
|
|
|
boski
Rejestracja: 29.05.2007 14:58 Posty: 65 Miejscowość: Mazowieckie
|
Wysłany: 14.06.2008 20:52
Piotr Pardej napisał(a): Honda Rincon 680 Producent zaleca rozbierznosc 10.9 mm +/- 15mm To znaczy ze dystans mierzony z przodu miedzy kolami ma być wiekszy niz ten z tylu.
Co też ciekawe zaleca ustawiac zbieżność bez obciazania quada. Dziwna ta Honda troszke?? Ale zato jak super smiga. pozdrowionka
A ja siędziwiłem dlaczego Rincon ma przednie koła ustawione jak kaczka...
|
|
|
|
Miki.
Rejestracja: 26.03.2008 06:55 Posty: 200 Miejscowość: Kraków
Quad: Polaris Sawtooth 200
|
Wysłany: 19.06.2008 16:49
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
aXcid napisał(a): Opis Wykonania
2.Ustawić sprężyny w przednich amorytzatorach do pozycji fabrycznej (na ogół pośrodku)
Dlaczego ? Moim zdaniem wstępne naprężenie sprężyn powinno być takie jak w trakcie eksploatacji...z tego samego powodu sadzamy jeźdźca na quadzie.
|
|
|
|
aXcid
Rejestracja: 06.09.2004 14:17 Posty: 3014 Miejscowość: Okolice Warszawy
Quad: Zbyt dużo quadów ;)
|
Wysłany: 19.06.2008 16:56
Teoretycznie tak : ale w praktyce napięcie wstępne zmienia jeździec w zależności od terenu. Nie powiesz mi że za każdym razem będziesz przestawiał zbieżność? Zresztą różnice nie będą znaczne - rzędu 1mm w najlepszym wypadku.
_________________ Pozdrawiam, Piotr "aXcid" Winiarski
|
|
|
|
moadip
Rejestracja: 12.01.2008 15:52 Posty: 59 Miejscowość: Żarki/Śląsk
Quad: Raptor 700 SE
|
Wysłany: 24.07.2008 18:09
a jak jest w raptorze 700??
_________________ no speed no fun
|
|
|
|