Wiesz Paszczak, tak naprawde dlaczego wiekszosc osob woli jeździć 4 suwem? Ponieważ wciąż pokutuje u nas mit motorynek, WueSeK, Jaw, Cezetek i tym podobnych ustrojstw. 2-suwy mało optymistycznie zapisały się w pamięci Polaków, i kojarzone są z czymś co jest nieprzeciętnie awaryjne, ciągle trzeba przy tym grzebać, zupełnie nie ma mocy itd (co właśnie widać w powyższych opiniach). A cytując amerykanów jest to typowy "bullshit", czyli nieprawda, obiegowy mit który nie ma żadnych podstaw w gołych faktach.
Minusy 2 suwa (zarówno te "obiegowe" jak i te realne)
1.Trzeba robić mieszanke - fakt, tylko zrobienie tej mieszanki zajmuje 2 minuty dłużej niż tankowanie 4-suwa z kanistra (a raczej niewielu z nas używa dystrybutorów
)
2."Drogi w utrzymaniu" - oj widać panowie że nigdy nie robiliście "kapitalki" czterosuwa, w nim macie do wymiany tłok,ew. korbowód, zrobienie szlifu, łańcuch rozrządu, docieranie gniazd zaworowych, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wałek rozrządu - wbrew pozorom, ten niby rzadszy remont 4suwa częstokroć wychodzi drożej niż nawet 3 remonty silnika dwusuwowego (tam tylko tłok i szlif, korbowód wymienia się co 3-4 tłoki).
Dodatkowo, w czterosuwie użytkowanym w warunkach "polowych" dając mu ostro w kość [po wszelkiego rodzaju bagnach, piaskowanich i tym podobnych terenach, normalnych dla quadów], olej należy wymieniać przy częstej jeździe raz na 1-1,5 miesiąca żeby być wszystkiego w stu procentach pewnym - w dwusuwie ten okres jest znacznie, znacznie rzadszy i nawet "olanie" terminu wymiany oleju nie poskutkuje poważnymi konsekwencjami (jak w 4-suwie)
3.Kłopotliwy dwusuw - nic bardziej błędnego, lejesz mieszankę i ognia, nie interesuje cię nic, żaden łańcuch rozrządu, żadne luzy zaworowe - co jakiś czas trzeba sprawdzić tylko świecę, czy się nie "zaoleiła"
4.Dużo pali - to jest niestety prawda, ale 4-suwy o dużych pojemnościach też nie pala najmniej...
Plusy
1.Lekkość - ten sam silnik, o tej samej pojemności 4 suwowy, będzie znacznie cięższy niż analogiczna jednostka 2 suwowa - znacznie cięższy wał, potężna głowica, dodatkowe elementyw w postaci całego rozrządu.
2.Potężna moc - fakt, dostępna jest ona "wyżej" w zakresie obrotów niż w 4suwie...ale też zależy to bardzo od typu silnika 2suwowego. Np. przy pojemności 500, dotknięcie gazu skutkuje spektakularnym 12 o'clockiem już od samego początku krzywej mocy.
Dzisiaj miałem się okazję przejchać Hondą TRX450 na tuningowym wydechu Leo Vince'a (dzięki KRZ!) - powiem szczerze ze...zawiodlem się - spodziewalem się poteznej sily wyrywajacej kierownice z rak, a otrzymalem...hmm - jeśli moge to tak określić, "spokojnego sportowego quada"
Krzysiek natomiast, "objechał" sobie jedna prostą na moim LT - i zrezygnował, zszedł ze sprzętu z trzęsącymi się rekoma
W USA, 2-suw jest bardzo popularną jednostką napedową - średnio rozkład jest mniej więdzej poł na pół - jeśli chodzi o dwusuwy i 4suwy. Jest to można powiedzieć "ojczyzna" tgo typu sprzętów, i tam nikt, słyszac o 2-suwie nie powie o nim z lekceważeniem...