Autor |
Wiadomość |
bart_b
Rejestracja: 06.07.2008 22:42 Posty: 267 Miejscowość: Częstochowa
Quad: RapeÄ 700 na gazie
|
Wysłany: 18.11.2008 23:01
wizi napisał(a): Oj Bart nie można pominac troy'a lee który w stanach jest naprawde bardzo popularny i to naprawde nie bez powowdu(swietna ergonomia i wentylacja). sam jednak preferuje stelta...
Nie no nie pomijam bo tak faktycznie jest. No i pamietajmy o THORze który też jest bardzo dobry.
Mimo wszystko FOXa jest najwiecej.
A w temacie to ACERBIS robi calkiem fajne czapki i w normalnej kasie.
_________________ www.mojemotocykle.za.pl
|
|
|
|
wiewiur
Rejestracja: 02.11.2008 19:02 Posty: 1508 Miejscowość: pod Piasecznem
Quad: Sportsman500 Renegade800x i KTM EXC 450
Poprzednie quady: 2x blaster, kx80, rm125, yz125, ds450
|
Wysłany: 20.11.2008 20:21
ja polecam vemara bardzo solidne, ładnie leżą i fajnie wyglądają
|
|
|
|
Potworek4x4
Rejestracja: 29.11.2008 09:25 Posty: 49
|
Wysłany: 22.12.2008 19:25
ja mam kaks enduro i google narciarskie, jeździłem w nich 3 sezony i nadal są dobre, ryski są pojedyncze i nei przeszkadzają, tylko z narciarki trzeba wybieraz z przezroczystą szybką, te pomarańczowe niby w ogóle nei parują ale nei widac w nich na quadzie dziur i nierówności
sory za odkopanie tematu ale czytałem z ciekawości i odruchowo odpowiedziałem
|
|
|
|
BuBu
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 05.02.2008 14:47 Posty: 2826 Miejscowość: okolice Poznania
Quad: nima
Poprzednie quady: Raptor 350, LTZ400, 2xRaptor 660, Renegade 800, G700
|
Wysłany: 01.03.2009 10:05
Mam pytnie dotyczące norm jakie muszą spełniać kaski. W rajdzie w którym chcę wziąć udział, organizator napisał:
15. Bezpieczeństwo (...) uczestnik jest zobowiązany do noszenia Kasku ochronnego minimum norma ECE. (...)
ECE - Europejski Certyfikat Bezpieczeństwa
Swój kask kupiłem w stanach, na odwrocie ma oznaczenie DOT, a od środka jest naklejka z oznaczeniem:
Certyfication: DOT FMVSS-218
I co teraz? Lipa...? Teoretycznie w moim kasku chyba nie mogę pojechać, bo mój kask nie ma europejskiej homologacji?
|
|
|
|
ciSZA
Retired Admin
Rejestracja: 06.06.2006 05:06 Posty: 3153 Miejscowość: localhost
Quad: ... xXx ...
|
Wysłany: 01.03.2009 10:58
BuBu, teoretycznie ECE i DOT muszą spełniać te same normy (te podstawowe na 100% [ECE ma wyższe wymagania co do testów na większych prędkościach - w offroadzie nie powinno mieć to znaczenia], pozostaje jeszcze kwestia regionalności UE vs USA).
Więcej o standardach znajdziesz TUTAJ.
Jeśli organizator będzie się kurczowo trzymał warunku "minimum ECE" to DOT się teoretycznie nie nadaje (chociażby dlatego, że kask nie był testowany przy takich prędkościach jak do ECE) Z drugiej strony ... jeśli byłbym organizatorem to problemów bym nie robił. Twój kask ma dobry atest.
_________________ Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, zapadłaby nad światem wielka cisza. — Albert Einstein
|
|
|
|
BuBu
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 05.02.2008 14:47 Posty: 2826 Miejscowość: okolice Poznania
Quad: nima
Poprzednie quady: Raptor 350, LTZ400, 2xRaptor 660, Renegade 800, G700
|
Wysłany: 01.03.2009 11:02
cisza napisał(a): (...)Z drugiej strony ... jeśli byłbym organizatorem to problemów bym nie robił(...)
...dlatego wysłałem do niego zapytanie.
Dzięki za odpowiedź!
|
|
|
|
ciSZA
Retired Admin
Rejestracja: 06.06.2006 05:06 Posty: 3153 Miejscowość: localhost
Quad: ... xXx ...
|
Wysłany: 01.03.2009 11:03
BuBu napisał(a): ...dlatego wysłałem do niego zapytanie. nie zapomnij napisać co i jak
_________________ Gdyby ludzie rozmawiali tylko o tym, co rozumieją, zapadłaby nad światem wielka cisza. — Albert Einstein
|
|
|
|
BuBu
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 05.02.2008 14:47 Posty: 2826 Miejscowość: okolice Poznania
Quad: nima
Poprzednie quady: Raptor 350, LTZ400, 2xRaptor 660, Renegade 800, G700
|
Wysłany: 01.03.2009 11:05
cisza napisał(a): nie zapomnij napisać co i jak
Spoko!
|
|
|
|
BuBu
A.P.T. Poznań Team
Rejestracja: 05.02.2008 14:47 Posty: 2826 Miejscowość: okolice Poznania
Quad: nima
Poprzednie quady: Raptor 350, LTZ400, 2xRaptor 660, Renegade 800, G700
|
Wysłany: 03.03.2009 19:56
cisza napisał(a): nie zapomnij napisać co i jak
Cześć, organizator rajdu odpisał, że z kaskiem nie będzie żadnego problemu.
|
|
|
|
MaciekP
Rejestracja: 29.09.2005 22:40 Posty: 6185 Miejscowość: Warszawa
Quad: Było wiele...
|
Wysłany: 31.03.2009 13:01
Czy ktoś jeździ w otwartym kasku (znam tylko Jacka B i widziałem,że miał go na GREAT ESCAPE 2009)?
Zastanawiam się czy na długa wyprawę nie otworzyć się nieco na przyrodę i nie zapewnić lepszej wentylacji poprzez kask otwarty.
Chodzi mi o ten model:
Shoei RJ Platinum-R
Jakies doświadczenia z jazdy w czymś takim?
Wiem, że można sobie pokancerowac twarz w takim kasku, ale chodzi mi tylko o kask wyprawowy
|
|
|
|
brylant
ATV Polska Member
Rejestracja: 20.12.2006 18:05 Posty: 1987 Miejscowość: Piaseczno
Quad: ciężkie czasy ;(
|
Wysłany: 31.03.2009 13:21
bardzo fajnie się jeździ w odkrytym nawet na cięzkich rajdahc ja osobićsie się dusze w szczękowym jakoś nie specjalnie lubie, otwarty kask jest rewelka
no i pogadać można normalnie bez darcia japy.
|
|
|
|
Grzecho
DWS
Rejestracja: 22.12.2007 00:43 Posty: 788 Miejscowość: Okolice Góry Kalwarii
Quad: Nissan Patrol 2,8 D ADVENTURE
|
Wysłany: 31.03.2009 13:39
MaciekP napisał(a): Czy ktoś jeździ w otwartym kasku
Ja mam poprzedni model tego kasku i jestem bardzo zadowolony. Do przepraw jest super, pod daszek wchodzi czołówka. Pasuje również dobrze intercom. Kupiłem nowy za moim zdaniem nieprzyzwoicie niską cenę 300 zł.
Świetny w gorące dni (jadę w nim na Karpaty).
Wada jaka wynika z jego konstrukcji to fakt że należy uważać na gałęzie, poza tym OK.
Mam też kask pełny TLD do szybkiej jazdy, ale przy przeprawie bardziej ogranicza ruchy.
_________________ Ukraina (7-14.06.2009) http://picasaweb.google.com/10738069781 ... 7711060578 Rumunia (25.09-3.10.2009) http://picasaweb.google.com/10738069781 ... 4530900322
|
|
|
|
krolik2002
DWS
Rejestracja: 30.07.2008 22:28 Posty: 1003 Miejscowość: ok. Wawy
Quad: czerwony metalic
|
Wysłany: 31.03.2009 14:40
a ja jestem zagorzałym przeciwnikiem kasków otwartych. Nie chciałbym na jakiejś "chopce" przywalić gębą w kierownicę z Jetem na głowie. Na moje szczęście używam pełnych kasków od wielu lat i czuję się w nich jak w dresach
Jedyną zaletą kasku typu Jet jest niewątpliwie łatwość w zakładaniu a czasem trzeba to robić dość często (lato) oraz wentylacja ale wtedy kupiłbym szczękowy kask rowerowy z dziurami na górze głowy.
Mój kask (FOX V3) jest leciutki i nie ogranicza widoczności (przynajmniej ja tego nie odczuwam). Czuję się w nim bezpiecznie
|
|
|
|
2can
Rejestracja: 09.12.2004 00:44 Posty: 4145 Miejscowość: Warszawa
Quad: XXc
|
Wysłany: 31.03.2009 15:07
Używam od lat kasków otwartych na przemian z integralnymi, stosuję prostą zasadę - extremalna jazda - kask zamknięty, jazda lajtowa czyli wyprawy, wycieczki lub w duży upał lekki kask otwarty. Lepiej oddychasz, czujesz bliskość z przyrodą (czasem dosłownie poprzez gałęzie i błoto w ustach:) ) ale dzięki temu możesz bez ściągania kasku robić foty, pić itp... osobiście używam Jeta i jestem z niego bardzo zadowolony:
_________________ „Najlepszą modyfikacją, która poprawia osiągi quada, są umiejętności kierowcy quada" ------------------------------- www.3fun.pl
|
|
|
|
FOX
Rejestracja: 23.10.2007 22:11 Posty: 1061 Miejscowość: Bolesławiec
Quad: X-men
|
Wysłany: 31.03.2009 15:29
już gdzies o tym pisałem.. zimą jeżdże w kasku zamkniętym z szybą -Airoh jestem bardzo zadowolony.
Latem gdy gorąco, z racji tego, ze jestem też rowerzysta uzywam najwyzszego modelu ze szczęką Giro. Kask do downhill'u, bardzo wytrzymaly, bardzo lekki i bardzo przewiewny, nie ma porównania z cross'owymi. Cena od 600,- do 1000,- wersja carbon.
_________________ K.W.I.S.A Drapers sQuad quadowa wspinaczka wysokogórska - bez wyciągarki.
|
|
|
|