Cześć Wam!!!
Na dworze robi się już coraz szybciej ciemno. A z tego powodu że reflektory w Suzuki są powiem to dość neutralnie nie wystarczające, postanowiłem coś z tym zrobić. Więc zadecydowałem aby zmienić w szperaczu zwykły reflektor na Xenon.
O to opis jak ja to zrobiłem.
Kupiłem Xenony od firmy HID. Zapłaciłem za nie 180zł plus przesyłka. Xenon H4 z 6000K i płaską przetwornicą.
http://allegro.pl/zestaw-xenon-slim-h4- ... 45665.htmlNajpierw trzeba rozebrać szperacz. Trzeba po prostu tylko trzy śrubki odkręcić, dwie u góry i jedną na dole. Teraz możemy ściągnąć osłonę.
Teraz jak osłona jest ściągnięta możemy całkowicie wyciągnąć szperacz, na dole po prostu odkręcić śrubkę za pomocą imbusu i możemy wyciągnąć reflektor. Ta śrubka jest też odpowiedzialna za ustawienie reflektora także pamiętajcie o tym jak będziecie ponownie reflektor montować.
Teraz wyciągamy starą żarówkę. Przekręcamy tak reflektor abyśmy mogli wyciągnąć żarówkę, teraz odblokować żarówkę z zacisku. Teraz możemy ją wyciągnąć.
Jak już zwykłą wyciągnęliśmy wkładamy tą od ksenonów. Trzeba przy tym uważać aby nie dotknąć żarówki palcami. Żarówkę od ksennów można z oprawki demontować, to też trzeba zrobić. Teraz trzeba tylko przekręcić tą żarówkę i wyciągnąć z uchwytu.
Teraz najpierw wkładamy do reflektora tylko sam uchwyt od xenona i zaciskamy ten uchwyt blokadą od reflektora.
Teraz zakładamy ponownie osłonę gumową żarówki na reflektor i wkładamy do uchwytu żarówkę xenonową. Aby ją zablokować tak aby nie wypadła, wkładamy do końca i kręcimy w prawo.
Teraz musimy znaleźć miejsce w w zabudowie reflektora dla jednej cienkiej przetwornicy. Ja znalazłem miejsce zaraz za reflektorem przy aluminiowej osłonie. Wszystkie inne kable które do przetwornicy prowadzą też starałem się tam umieścić. Przetwornicę przymocowałem trytykami jak widać na zdjęciach.
Niestety kabel od masy był bardzo krótki i musiałem go przedłużyć. Po tym jak to już zrobiłem, zdemontowałem boczne osłony od mojej Suzi.
Teraz trzeba jeszcze tylko znaleźć miejsce na rozdzielacz prądu (tak sądzę że to jest rozdzielacz) bo w reflektorze już nie ma na niego miejsca. Więc zamontowałem go na Airboksie od filtra powietrza. Przykleiłem go na silikon. Zobaczę jak długo tam wytrzyma.
Teraz już tylko podłączyć kable plusowe i minusowe do akumulatora i jest wszystko podłączone. Kable które podłączyłem do akumulatora puściłem po ramie i ścisnąłem trytykami. Z tego powodu że wiązka kabli jest dla dwóch reflektorów, można pozostałe wtyczki albo odciąć albo za izolować i schować je w jakimś dobrym miejscu. Ja schowałem je tak, jak widać na zdjęciach.
Teraz montujemy spowrotem osłony i wszystko ładnie wygląda jak było. A tak wygląda włączony Xenon w szperaczu .
Dla porównania pokażę Wam teraz jak to wygląda w garażu w nocy. Pierwsze zdjęcie tylko światła mijania, drugie zdjęcie mijania i szperacz, trzecie mijania i szperacz i dodatkowe halogeny.
Teraz Wam pokażę jak to wygląda w naturze. Najpierw szperacz, potem szperacz i światła mijania i na końcu z dodatkowymi halogenami.
Tutaj nawet widać jakie światło rzuca Xenon w szperaczu.
Muszę powiedzieć że to jest duża różnica w porównaniu do tego co było.
Mam nadzieję że mogłem Wam trochę przybliżyć jak to zrobiłem, jeżeli ktoś ma lepszy pomysł to bardzo chętnie go wysłucham. Ale mimo tego mam nadzieję że Wam się podoba!!!