Witam Panowie, Na dniach mam zamiar pojechać obejrzeć Kodiaka 450, możecie mi powiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie? Co sprawdzić itp? Nigdy nie miałem do czynienia z 4x4 i blokadą dyfrów - jak najłatwiej sprawdzić? Czekam na porady.
p.s Czy motul 5100 można lać do Yamaszki ? Napisane jest że to olej do motocykli..
_________________ Pozdrawiam Furiox
Ostatnio zmieniony przez LukaszYFZ, 02.04.2012 15:31, edytowano w sumie 1 raz
Ale jak ten olej pachnie!!! ktoś kiedyś pisał na forum że ten olej w odróżnieniu do innych olejów ma ładny zapach!.Te daw oleje różnią się tylko logo na jednym jest Quad na drugim motocykl!.
Ok dziękuję za odpowiedź dot. oleju - rozumiem że nie ma różnicy który będę lał. Już wiem mniej więcej też co sprawdzić.. Teraz tylko czas pojechać i obejrzeć maszynę, mam nadzieję że z wyboru Kodiaka będę zadowolony.
_________________ Pozdrawiam Furiox
wgmparkot
Wysłany: 18.12.2011 18:23
Re: Zakup Kodiak'a 450 - pomoc ..
Co do Kodiaka to naprawdę polecam, moja żona jeździ 400 IRS i jest to maszyna niezniszczalna i niezawodna nie to co te najnowsze wynalazki. Nawet jeśli trafisz sprzęt ze zużytym zawieszeniem to się nie przejmuj, części tanie a i sam wszystko przy nim zrobisz (moja żona sama naprawia sprzęt choć nie ma pojęcia o mechanice). Najważniejsze to posprawdzaj aby dyfry i silnik nie był zaplute olejem, sam quad na zimnym powinien odpalać od lekkiego muśnięcia startera nawet jak ma sporo nawinięte, sprzęt zbiera się bardzo dobrze i płynnie. Prędkość max to około 85km/h.
Ostatnio zmieniony przez Furiox, 18.12.2011 18:51, edytowano w sumie 1 raz
wgmparkot
Wysłany: 18.12.2011 19:05
Re: Zakup Kodiak'a 450 - pomoc ..
4x4 to na ogół widać jak na piasku ze startu zatrzymanego dodasz gaz do końca to przednie koła też zabuksują co do blokady to jak działa i masz włączoną to od razu bardzo ciężko się skręca kierownicą w trakcie jazdy a nawet jest mało możliwe szczególnie na twardej nawierzchni. Tu masz filmiki jak żony Kodiak lata w terenie.
AarturR
Rejestracja: 30.10.2010 12:40 Posty: 622
Quad: 2.
Wysłany: 18.12.2011 19:15
Re: Zakup Kodiak'a 450 - pomoc ..
Sprawdz dokladnie dyfry czy nie ma wyciekow, przejedz palcem czy nie sa siemeringi walniete. Zobacz jak hamuje, czy nie ma luzow<lozyska>. Lubia też miec luz na lozysku kierownicy. To chyba tyle
Ok to napędy już wiem jak sprawdzić. No powiem szczerze że daje radę Kodiak, jeździłem osobiście na Grizzly 350 i mój Linhai nie ma szans z yamaszką - pod względem awaryjności nie wspomnę. Szkoda że Kodiak który ja wybrałem nie ma IRS, ale cóż.. Coś za coś.
Ja luz na całej kolumnie zrobiłem w 1 godzinę,teraz nie ma ani milimetra luzu.Górne łożysko takie jak w linku podpiłowałem i wstawiłem tuleje i posmarowałem smarem a dolne łożysko wymieniłem wraz z uszczelniaczami koszt 15zł. http://moto.allegro.pl/lozysko-kolumny- ... 97572.html
dobre pytanie... sądzę że wtedy kiedy kolumna ma luzy na mocowaniu. Inaczej mówiąc kiedy rusza się kolumna w osiach. Czyli stajesz na quadzie i gibasz kierownicą na lewo i prawko. Jak rusza się w obejmie to są luzy.
Chwyc mocno kierownice i ruszaj do przodu i na boki,na górnym łożysku luz występuje dośc często ale można to zrobic z małym nakładem roboty, a z dolnym jest już dużo więcej zabawy .Trzeba zdjąc kolumnę kierowniczą wyjąc uszczelniacz,później jest kontra i z nią miałem horror musiałem użyc palnika bo nie szło tego odkręcic (woda i rdza zrobiło swoje),po nagrzaniu odkręciłem i wyjąłem łożysko od góry a później dolny uszczelniacz.Koszt łożyska 5 zł w sklepie z łożyskami ale nie mogłem dobrac uszczelniaczy bo żółtki robią połówki ale i z tym dałem rade.Teraz układ kierowniczy nówencja
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum