Autor |
Wiadomość |
Salwinek91
Rejestracja: 17.06.2014 20:04 Posty: 23 Miejscowość: Wyszków
Imię: Mateusz
Quad: Grizzly 660 06r.
|
Wysłany: 26.07.2014 20:20
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
Koledzy a jak powinno być ustawione w grizzlym 660? Pytałem dwóch mechaników w okolicy i obaj mówią inaczej, jeden że zbieżnie, drugi że rozbieżnie bo to 4x4 i każdy powinien mieć rozbieżność. I już nie wiem w końcu jak.
Pozdrawiam
|
|
|
|
paulus71
Rejestracja: 04.07.2007 19:36 Posty: 3431 Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
|
Wysłany: 26.07.2014 20:23
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
z założenia na 0 lub lekko rozbieżnie to tyczy się większości quadów
_________________ zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light
|
|
|
|
Salwinek91
Rejestracja: 17.06.2014 20:04 Posty: 23 Miejscowość: Wyszków
Imię: Mateusz
Quad: Grizzly 660 06r.
|
Wysłany: 26.07.2014 20:37
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
paulus71 dzięki za odpowiedź. Już wiem co robić w takim razie
|
|
|
|
_arek_
Rejestracja: 15.11.2008 15:12 Posty: 68 Miejscowość: szczecin-goleniow
|
Wysłany: 15.09.2014 12:18
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
Mam taki mały problem, że quad na asfalcie ściąga mi po puszczeniu kierownicy w prawo....
Nie jest to jakieś mega ściąganie ale jednak... Mam założone opony szosowe... jakie powinno być w nich ciśnienie, tak samo nisko jak w terenowych ??
Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wytłumaczyć jak sprawdzić zbieżność w LTZ-400 ?? Czytałem już kilka tematów ale jakoś nie mogę sobie tego zwizualizować, a wszystkie zdjęcia i obrazki w starych tematach już się nie wyświetlają.
Z tego co wiem to najpierw ustawiamy koła prosto, później mam zmierzyć odległość od krawędzi felgi, ewentualnie od środka opony dokąd właśnie ?? Do osi quada ?? Czyli np do kolumny kierowniczej ?? Czy po prostu zmierzyć odległości z przodu koła i z tyłu. Tylko z tego co patrzyłem to w LTZ ciężko będzie to zrobić z tyłu koła bo nie ma za bardzo jak tam przełożyć cokolwiek co mogłoby dokonać pomiaru....
Będę wdzięczny za jakiś dokładny opis co i jak...
Widziałem też na necie opis z wykorzystaniem sznurka ale też nie za wiele zrozumiałem, bo w dodatku było to po angielsku...
|
|
|
|
Shelton
MultiMoto
Rejestracja: 20.04.2005 14:23 Posty: 13123 Miejscowość: Warszawa i okolice
Quad: Quad czy motocykl - nie ma znaczenia ;)
|
Wysłany: 15.09.2014 12:36
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
Miarka budowlana i mierzysz od środkowego nadlewu opony do opony w połowie wysokości. Z przodu i z tyłu. Porównujesz wymiary. Wcześniej ustawiasz kierownicę i koła na wprost. Rozbieżności lewa - prawa korygujesz przed finalnym ustawieniem.
|
|
|
|
_arek_
Rejestracja: 15.11.2008 15:12 Posty: 68 Miejscowość: szczecin-goleniow
|
Wysłany: 15.09.2014 15:09
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
Powiem szczerze że nic z tego nie zrozumiałem co napisałeś.... Może jest to dla Ciebie banalnie proste ale po tym opisie nic mi się nie rozjaśniło....
Najbardziej to zastanawia mnie jak zmierzyć odległość z tyło koła skoro nie mam mam tam przelotu bo różne graty przeszkadzają....
No i o co chodzi że mierzę od srodkowego nadlewu do połowy wysokości opony....
Ostatnio zmieniony przez _arek_ 15.09.2014 15:09, edytowano w sumie 2 razy
|
|
|
|
paulus71
Rejestracja: 04.07.2007 19:36 Posty: 3431 Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
|
Wysłany: 15.09.2014 17:34
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
ja to robię tak, tylko daję te sznurki dalej do przodu tak na 2m przed quada i dodatkowo mierzę odległość w dwóch miejscahc między nimi żeby być pewny że są całkowicie równoległe http://m.youtube.com/watch?v=AQZpY2SyvUE
_________________ zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light
|
|
|
|
_arek_
Rejestracja: 15.11.2008 15:12 Posty: 68 Miejscowość: szczecin-goleniow
|
Wysłany: 15.09.2014 18:14
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
To z tymi sznurkami to wg mnie właśnie najfajniejszy patent.... Tylko w przypadku quadów "sportowych" osiek raczej chyba się nie sprawdzi bo tam osie nie sa takich samych wymiarow....
|
|
|
|
paulus71
Rejestracja: 04.07.2007 19:36 Posty: 3431 Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
|
Wysłany: 15.09.2014 18:27
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
Napinasz sznurek na tylnej osi czyli oponach tak zeby tylko się delikatnie oparł o bok opon potem ciagniesz sznurki równolegle przed quada. blokujesz kierownice na prosto mierzysz odleglosci od sznurka przednich felg w miesjach przed i za ich osią
jesli tylna os jest wezsza to sobie ją jakimis klockami poszerz
_________________ zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light
|
|
|
|
PiotrMW
Rejestracja: 11.04.2014 11:27 Posty: 1490
Imię: Piotr
|
Wysłany: 15.09.2014 19:21
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
No to po chłopsku czerwone kreski = sznurki które przylegają do krawędzi tylnych kół, a żeby zbieżność była ok zielone kreski (odległości) muszą być równe
|
|
|
|
paulus71
Rejestracja: 04.07.2007 19:36 Posty: 3431 Miejscowość: W-wa
Imię: Paweł
Quad: Renia 1000 XXC
Poprzednie quady: Outlander 800 XT, Kawasaki Brute Force 750i, Dinli Centhor 700
|
Wysłany: 15.09.2014 19:56
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
_________________ zilla 27", hmf 2" end cap, Outlander rear rack, extreme front bumper, 4Xled moto3 off, 2" cvt outlet snorkel, 1,5" wheel spacers, ROX SPEED FX 2" PIVOTING ALUMINUM RISER, HD 4500 winch, canam overfender set, twin air filtr, led rear light
|
|
|
|
_arek_
Rejestracja: 15.11.2008 15:12 Posty: 68 Miejscowość: szczecin-goleniow
|
Wysłany: 15.09.2014 19:58
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
Nieeee noo teraz to już luxus rozrysowane A tak na poważnie to wiedziałem już o co kaman tylko te różne rozstawy osi mnie zastanawiały... Dzięki baaardzo za pomoc. Innym też na pewno się przyda.
|
|
|
|
Dinar
Rejestracja: 24.08.2013 22:30 Posty: 379 Miejscowość: Polanica Zdr/Szczytna
Imię: Mirek
Quad: CF Moto 500
Poprzednie quady: był Grizli 700
|
Wysłany: 16.09.2014 06:14
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
Jak kupiłem nowego CF 500 to po 100km jedna opona była wyraznie zjechana,po sprawdzeniu zbieżności okazało się że koła są rozbieżne 2,5 cm więc ustawiłem po swojemu na O.Teraz mam już 1500km i nic się nie dzieje.Ustawiałem podobnie jak rysunek tylko przykładałem łatę budowlaną aluminiową 2,5m,dodatkowo zrobiłem przyrząd taki pręt w rurce rozsuwany pomiar od wewnątrz felg na wysokości środka.
|
|
|
|
Hahita
Rejestracja: 18.04.2011 17:47 Posty: 54 Miejscowość: Toruń
Quad: Polaris XP 850 2009
Poprzednie quady: CF Moto 500 2009
|
Wysłany: 20.10.2014 23:46
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
Koledzy a jak wygląda sprawa z Polarisami XP 850 też rozbieżność ?? Muszę coś pokombinować bo strasznie nie pewnie się prowadzi. Z tego co się orientuje to już mają inną budowę zawieszenia niż starsze Polarisy ?? Z góry dzięki za odp
Ostatnio zmieniony przez Hahita, 20.10.2014 23:46, edytowano w sumie 1 raz
|
|
|
|
Grzesiulek3
Rejestracja: 03.11.2013 20:36 Posty: 89 Miejscowość: Płock
Quad: Raptor 700
Poprzednie quady: Zonda FX 150
|
Wysłany: 12.11.2014 15:44
Re: Ustawianie zbieżności/rozbieżności w quadach
Może komuś się przyda wpadłem na genialny pomysł z ustawieniem zbieżności w raptorze podobnie też będzie z innymi . Mianowicie robię tak jak w rysunku po wyżej tylko zamiast sznurka kładę kawałek profila aluminiowego do czoła opon i koryguję różnice miarką wychodzi mi idealnie co do 1 mm Ale trzeba spełniać kilka warunków . - idealnie proste dwa kawałki profila aluminiowego - jednakowa wysokość ( środek opony ) - jednakowe ciśnienie w oponach - oraz dwa pasy którymi ściągniemy kierownicę tak by ustawić ją na wprost i żeby nam przy regulacji drążkami nie poruszyła się . 20 min roboty i jest cacy . Wcześniej męczyłem się bo ustawiałem na miarkę od środka opon ale nie wychodziło tak dobrze jak teraz i było nie wygodnie . Powodzenia
_________________ woda ziemia chemia i quad
|
|
|
|